...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Zabij Heretyków

Autor: Sabikku

RPG Maker: XP
Wersja: Demo
Gatunek: Zręcznościowa/Strzelanka
Język: Polski
Rozmiar: 16,4MB
Ocena: 6/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Kiedy, po raz pierwszy, zobaczyłem gameplay z tej gry, powróciło moje wspomnienie gdzie przegrałem kilkanaście godzin w Warblade, strzelankę w której zabijałem galaktyczne stworki i zbierałem pieniądze na kosmiczne uzbrojenie

W grze, wcielamy się w kolorowego ikwizytora, który w odległym kosmosie, poszukuje międzygalaktycznych heretyków. W tym celu musi zniszczyć napotykanych przeciwników i mocarnych bossów.
Fabularnie, projekt oferuje tylko tyle, dialogi ograniczają się do zaledwie kilku wiadomości, a fabuła rzecz jasna w tego typu produkcjach jest zbędnym elementem.

Mechanika, odgrywa tutaj największą rolę. Wcielamy się w bohatera, który strzela pociskami w nadlatujących przeciwników. Może się on, poruszać wyłącznie w pionie (góra, dół). Natomiast przeciwnicy posiadają większe pole manewru, ponieważ ich ruch odbywa się w pionie jak i poziomie.
Co do wystrzeliwania pocisków, zarówno przez bohatera jak i wrogów, przyznam że zrobiło to na mnie dosyć spore wrażenie. Ponieważ, sposób w jakim się one poruszają, odbiega od tego co na pozór widzimy w produkcjach stworzonych w RPG Makerze. Uważam że system pocisków, jest bardzo dopracowany i zrobiony profesjonalnie.
Gracz, może ulepszać broń, łapiąc znajdujące się krzyżyki na mapie, pozwalające na zmodernizowanie broni do poziomu, gdzie jest wystrzeliwane po kilka pocisków jednocześnie.
Aby dodać smaczku do całej otoczki kosmicznej strzelanki, po zakończeniu każdego poziomu na końcu spotykamy Bossa i tutaj dopiero rozpoczyna się porządna walka, która tak naprawdę pokazuje możliwości dopracowania przez autora systemu walki. Przyznam że podchodziłem kilkakrotnie do bossa, bo ubijał mnie.
Na początku były we mnie lekkie obawy, kiedy zobaczyłem pociski, co będzie kiedy zjawi się większa ilość przeciwników i większa ilość pocisków, czy autor poradził sobie z systemem sztucznej inteligencji.
Tutaj duże brawa, ponieważ prezentuje się to bardzo poprawnie i jest na swoim miejscu, nie da się odczuć drewnianego zachowania u wrogich NPC, tylko jak mogło by się wydawać, mogę powiedzieć że jest odczuwalna jakaś sztuczna inteligencja.

Graficznie, tutaj autor całkowicie wywrócił wszystko do góry nogami i produkcja kompletnie wygląda jakby nie była tworem RPG Makera. Kosmiczne panoramy, klimatyczni przeciwnicy i cała otoczka tworzą w połączeniu niesamowity klimat.
Moją uwagę przykuł kolorowy pas, który ciągnie się z każdym ruchem bohatera. Taki mały dodatek, a zwraca na siebie uwagę. Jednak sądzę, że latający człowiek w kosmosie z ciągnącą się tęczą z tyłu i pociskami wylatującymi z palca, nijak wkomponowuje się do całokształtu.
Co do muzyki, jak większość osób wypowiadających się z wrażeń projektu, ja również miałem odczucie iż tutaj czegoś jednak mi brakowało. Niedopracowanie z dźwiękami strzałów jak i łapaniu krzyżyków, niespójna głośność i ogólnie brak czegoś co doda wyrazistego klimatu.
Chodź dźwięki w tle (melodie), były całkiem OK.

Podsumowując, jest to krótka produkcja, ale zarazem tak niestandardowa że aż prosi się o więcej.
Ani przez chwile nie towarzyszyło mi poczucie znudzenia, tylko leciałem poziom za poziomem. Dynamiczna rozgrywka, z dopracowanym ABSem. Galaktyczny klimat i brak zbędnego gadania.
Produkcja całkowicie oddaje klimat zręcznościowej strzelanki, więc jak ktoś chce się odmóżdżyć i nie potrzeba mu fabularnego kopniaka, ten twój jest właśnie dla niego.

Galaktyczne potwory atakują!
Uwaga, nadlatuje Senator Palpatine
Czerwone pająki w kosmosie?
Tęczowy boss


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl