...: Strona :...
News
Archiwum
Redakcja
Chat ( 0 )
Forum
Księga Gości
Imprezy
Linki
Wymiana
Radio

- Download -
Programy
Gry
Zasoby
Music
Sound
Inne

- RPG Maker -
RPGMZ
RPGMV
RPGVXAce
RPGVX
RPGXP
RPGME
SimRPG95
RPG95
WRPGE

- Projekty -
Virtua Twierdza
Pogromca II

- Krypta -
Kompendium
Scenariusze
Questy
Artykuły

...: Buttony :...
Dragon Ball Nao
M.U.G.E.N Samouczek
Pokemon Valhalla
Pokemon Crystal PBF
Pillars of Eternity POLSKA - największy portal Pillars of Eternity (Project Eternity)
Kroniki Fallathanu - Prawdziwy mmoRPG w przeglądarce



Modules -  the greatest and ultimate place for every tracked-music sympathizer


Informacje || Problem z grami || Zgłoś nowe materiały
Download >> Gry


Zasłona

Autor: Inq

RPG Maker: RPG2003
Wersja: Demo
Gatunek: Horror
Język: Polski
Rozmiar: 29,9 MB
Ocena: 5/10

Informacje dodatkowe:
- Brak

DOWNLOAD | DYSKUSJA FORUM


Poznaj, co kryje się za Zasłoną, tak uważam że powinien nazywać się tytuł, ale pierwotnie, krótsze odniesienia, szybciej zapadają w pamięci, a przy tym tytule, jest co zapamiętać. Ponieważ, jest to porządny horror, który wciąga do swojego tajemniczego świata.


Fabuła rozgrywa się we współczesnych, czasach, które od samego początku napałają grozą.
Główny bohater niefortunnie trafia na pewną parę przy przejściu do toalet w barze. Spostrzega, że pewien mężczyzna chce wyrządzić krzywdę kobiecie i postanawia wtrącić się, lecz para zamyka się w toalecie i karzą odejść bohaterowi i nie wsadzać nosa w nie swoje sprawy. Ten nie dają za wygraną, wchodzi za nimi i tak... zostaje zamordowany.
Po śmierci, budzi się obok swojego ciała i idąc wzdłuż korytarza w kierunku światła nagle zostaje przeniesiony do jakby innej rzeczywistości, która dzieje się w tak samo wyglądającym świecie, z tym że spotyka na swojej drodze, dziwne diabelskie potwory i tutaj, kończy się wstęp, bo gracz obejmuje stery i będzie zmuszony odnaleźć się w tej mrocznej rzeczywistości.

Pierwsza walka jaką przyjdzie nam stoczyć, nie będzie należała do tych najłatwiejszych. Mianowicie, będąc w nowym świecie, po mapach zaczynają chodzić stworzenia odpowiającę ala diabłom. Z wiadomych względów, aby przedostać się dalej, przyjdzie stoczyć walkę bohaterowi z jednym z nich. Przyznam, że na początku nie mając żadnego przedmiotu w ekwipunku i żadnej broni nie udało mi się go pokonać. Moją bolączką, jak na pierwsze 5 minut gry, toczyć walkę z potworem, który ma zdecydowaną przewagę nie wpływa pozytywnie, na postrzeganie tytułu, ale nie zniechęcając. Należy zapatrzyć się przed walką w jakąś apteczkę, oraz broń. Co prawda i tak będą dosyć duże problemy by pokonać stworzenie, ale bez odpowiedniego przygotowania do walki, po porostu nie poradzi sobie gracz w żaden sposób z potworem. Na szczęście z rozwojem fabuły, walki stają się łatwiejsze, więc bez obaw.
W dalszym etapie, przyjdzie się zetknąć ze wszelkiego rodzaju zagadkami. Tutaj, pierwsza jest wykonalna, ale z kolejną, znowu rozpoczyna się bolączka jak sobie poradzić. Będąc szczerym, szukałem w internecie informacji od samego autora, co trzeba zrobią, aby pchnąć fabułę do przodu i tak, po trudach się udało (podpowiedź: należy się dobrze wsłuchiwać). Mimo wszystko, dla osób które nie są cierpliwe, zdecydowanie takie zastosowanie odepchnie ich na dobre od tej gry.
Produkcja, jest odpowiednikiem horroru i tutaj należy się duża pochwała dla autora, ponieważ tytuł zdecydowanie odnajduje się w tym gatunku.
Autor by podkręcić klimat, zastosował mechanikę wolniejszego chodzenia, która znacznie podniesie ciśnienie, gdy zbliża się do nas wielki diabeł, przed którym trzeba jak najszybciej uciekać.

Oprawa wizualna, spisuje się fenomenalnie. Autor użył bardzo niestandardowych zasobów graficznych do budowy lokacji, które wyglądają znakomicie. Mapy, od strony technicznej wypadają poprawnie, myślę że w horrorach proporcje nie powinny być ogromne, a minimalistyczne i tutaj jest wszystko zachowane.
Miasto, pomimo że w wyobrażeniu powinno być ogromne, tutaj jest zrobione skromnie, ale oddają klimat jakoby bohater znajdował się w miejskiej aglomeracji.
Również ciekawym rozwiązaniem o którym należy wspomnieć, to wykorzystanie grafik z Silent Hilla, które też przyjdzie nam napotkać.
Muzycznie, tutaj autorowi należy się 5 z plusem. Muzyka znakomicie podtrzymuje klimat grozy i wprowadza potęguję u gracza odczucia niepewności, co może wydarzyć się za kilkanaście sekund.
Największe odczucie jakie przeważało nad innymi, dzięki oprawie dźwiękowej, to zdecydowanie samotność i to że jestem zdany kompletnie sam na siebie, a pomoc niestety znikąd do mnie przyjdzie.

No i akapit, którego nigdy nie lubię pisać i jestem zmartwiony, jeśli znajduje się on w recenzjach, ale niestety i w tej produkcji występują błędy.
Pierwszym błędem, jest zdecydowanie poziom trudności, a zwłaszcza na początku rozgrywki. Trzeba, trochę pokombinować za nim uda się pokonać pierwszego potwora.
Dalej, o czym wspominałem powyżej to poziom trudności zagadek. Wedle autora są one proste, bo co prawda on zna ich znaczenie, ale ktoś kto np. nie miał styczności z jakimiś wydarzeniami, które nawiązują do rozwiązania zagadki, niestety ale utknie w martwym punkcie i tak było w moim przypadku. Gdyby nie pomoc której zaczerpnąłem w internecie, to niestety, ale byłaby lipa.
Dodatkowo najważniejszym błędem, który w głównej mierze rzutuje na ocenę, to niestety ale problem z przełącznikiem, który uniemożliwia zobaczenie napisów końcowych. Jest to spowodowane użyciem skryptu, który jak się domyślam autor nie przetestował i efekty są jakie są. Aby to naprawić należy wcisnąć F9 i edytować przełączniki.

Podsumowując, Zasłona jest bardzo dobrym horrorem idelanie sprawdzającym sie w swoim gatunku, ponieważ miałem moment że podksoczyłem na krześle, więc skoro gracz został wystraszony, to tytuł jak najbardziej sprawdza się jako hororr.
Z wielkim bólem wystawiłem taką a nie inną ocenę, ponieważ przy tak rażących błędach jak balans, poziom trudności i skrypt uniemożliwający całkowite ukończenie rozgrywki, niestety, ale innego wyjścia nie było.
Mam, tylko nadzieję że autor kiedyś to poparwi i tytuł, będzie dużo osadzony z tytułami, które są wyróżnione lepszymi ocenami.

Jak w filmie.
Gdzie ja jestem?
Ktoś zostanie za chwile zamordowany.
Czuje się, niczym w rzeczywistości Silent Hill


Tekst: Rubin
email: rubinrpg@wp.pl