Poradniki
TUTORIAL MAPPINGU W VX Ace
(Diablo, 20.04.2014)
Z tej strony Diablo :). To mój pierwszy tutorial, a będzie on traktował o podstawowym mappingu na RTP. Nie będą to super wyszukane mapy, jednak początkujący mogą „podkraść” parę patentów lub łatwiej zrozumieć, o co chodzi z nieprzesadzaniem itp.
1. Tworzenie mapy
Na poniższym screenie są podstawy, które w mappingu są najważniejsze. Jest to oczywiście okno tworzenia nowej mapy.
2. Podłoże
Ja wykonam w tym przykładzie mapę lasu z jeziorkiem. Najlepszym dla mnie sposobem na zaczęcie tworzenia mapy jest wykorzystanie wszytkich potrzebnych elementów z podłoża.
Ukończone podłoże według mojej zasady powinno wyglądać tak:
Do stworzenia mapy wykorzystałem wszystko, co uznałem, że jest potrzebne. W ten sposób unikniemy sztucznego braku trawy za drzewami itp. Następny krok to właśnie...
3. Drzewa
Na początek preferuję użycie „grupy drzew”:
W ten sposób możemy „zamknąć” mapę. Mapa po użyciu drzew powinna wyglądać tak:
Niestety to nie koniec. Bo nie można zostawić poucinanych drzew! Trzeba teraz wziąć się za obróbkę tego. Po paru chwilach powinniśmy uzyskać taki efekt:
Ale jeden moment! Poucinały się drzewa (to co zaznaczyłem). Spokojnie. I na to jest prosty, nie wymagający za dużego wysiłku sposób. Pytacie jaki?
EVENTY (zdarzenia)
Mogą nam posłużyć jako znana z Makera XP trzecia warstwa. Aby użyć zdarzeń, należy stworzyć nowe zdarzenie. Jako grafikę ustawić brakujący fragment drzewa.
WAŻNE! NALEŻY USTAWIĆ BLOKADĘ OBROTU!
W ten oto sposób uzyskaliśmy taki efekt:
No więc ten etap mamy za sobą. Teraz czas na...
4. Pojedyncze drzewa i ozdobniki
To teraz czas na pojedyncze drzewa, kwiatki, kamienie itd. Należy pamiętać, że nie można przesadzić. Nie chcemy czegoś takiego:
To totalna przesada. Należy raczej orientacyjnie układać dodatki tak, aby nie powtarzały się w jednym kadrze (tak, żeby były max 2 takie same gdy gramy):
Ukończona, ozdobiona mapka powinna wyglądać tak:
A tu parę screenów z poziomu gry:
Dziękuję za uwagę. Mam nadzieję, że komuś pomogłem :)
DIABLO