Recenzja gry

 
 
 
Niezwykła Przygoda - Rave
(ravenone)

data wydania: 2010
maker: 2003
gatunek: rpg




DOWNLOAD

En weta Dan! - krzyczy dwunastoletni chłopiec po czym przywdziewa kieckę i zmienia się w wojowniczą dziewuchę. To nie żart, to Grandis, który wyrusza na niezwykłą podróż.

Fabuła:

Grandis to główny bohater naszej opowieści. Pewnego dnia w lesie w pobliżu swojego domu spotyka smoczycę. Nie liczcie na epicką walkę. Okazuje się bowiem, że smoki w tym świecie bywają pokojowo nastawione do ludzi. Sielankowe życie Grandisa zostaje zakłócone przez tajemnicze porwanie jego ojca. W poszukiwaniu ojca pomaga mu pewien starzec oraz wspomniana smoczyca.
Akcja rozwija się ślamazarnie, ale im dłużej gramy, tym robi się ciekawiej. Podróżujemy statkiem, zwiedzamy kolejne miasto, a nawet smoczą krainę. Świat uzupełniają liczne książki, które możemy poczytać w bibliotece. Cała historia, choć intrygująca, jest dość naiwna, a nastrój opowiadania psują średniej jakości dialogi i sporadyczne błędy ortograficzne. Największą bolączką okazała się szybkość pojawiania się dialogów. W żółwim tempie odsłaniają się kolejne wyrazy, a my nie możemy ich przewinąć. Na domiar złego, wiele npc ma dłuższe teksty i dialogi, które się powtarzają, gdy rozmawiamy z nimi po raz drugi. To momentami doprowadza do frustracji.

Mechanika:

Jak wspomniałem na wstępie, nasz małolat wymawia zaklęcie i za pomocą potężnego kamienia zmienia się w wojowniczkę radzącą sobie z hordą potworów. Turowe walki przedstawiają naszą drużynę w bocznym widoku. Sam Grandis niewiele by zdziałał. Ale pozostali członkowie załogi świetnie go wspierają. Kapłan nas leczy, a smoki zieją ścianą ognia. Potwory są standardowe (różnej maści galaretko-żelusie), jak i bardziej wyszukane (ciekawie wyglądają np.: Szczurexy). Ataki następnych postaci są uwarunkowane ładującym się paskiem akcji. Dzięki temu potyczki są bardziej dynamiczne. Największą frajdę sprawił mi król szczurów, który jak się okazało - był podzielony na korpus, głowę i ogon i mogliśmy siekać każdą z jego części osobno.

Oprawa audiowizualna:

Granie w Niezwykłą Podróż umila nam urocza oprawa wizualna oparta głównie na niestandardowych zasobach. Małe miasteczka prezentują się wyśmienicie, a obrazkowe menu robi spore wrażenie. Ścieżka audio przeważnie także daje radę, ale momentami albo jest bardzo cicha, albo w ogóle jej nie ma.

Zakończenie:

Niezwykła Przygoda mogłaby być niezwykła. Jednak cień na dobre wykonanie techniczno-graficzne rzucają naiwne dialogi. Z drugiej strony gra Rave'go ma to coś, czego próżno szukać w innych, lepiej wykonanych projektach - urok i klimat starych gier.


PLUSY:
- oprawa graficzna
- urok starych gier
- ciekawy system walki

MINUSY:
- naiwne dialogi
- wolne przewijanie tekstu, menu i otwieranie drzwi


FABUŁA: 4/6
GRAFIKA: 5/6
KLIMAT: 4/6
MUZYKA: 3/6
MECHANIKA: 4/6

ŁĄCZNA OCENA: 4-