Recenzja gry
Proper
- Charlie Vermin
(ravenone)
data wydania: styczeń 2016
maker: 2003
gatunek: zręcznościowa
język: angielski
DOWNLOAD
Cytując scenowego klasyka - Charlie Vermin cierpi na twórczą biegunkę. Niespełna w dwa tygodnie po NYE'14 wydał
kolejną grę. Proper został stworzony raptem w jeden dzień i jest krótkim
projektem zręcznościowo-logicznym.
Bardzo ciekawy pomysł na tematykę gry sprowadza się do lawirowania po kwadracie 3x3 i włączania bądź dezaktywowania danego symbolu. A, że Paweł chodzi szybkim krokiem, ułamki sekund dzielą nas od wywołania skandalu. A zatem z pozoru logiczna zagadka przeradza się w istny wyścig z czasem. Gdy nam się nie powiedzie, trafiamy na drugą planszę, gdzie również dominują elementy zręcznościowe, a trafić do wyjścia jest naprawdę trudno.
Ogólnie mam wrażenie, że gra jest mocno losowa. Niektóre wzory są banalnie proste, inne niemożliwe do wykonania w tak krótkim czasie. Często zabawę kończyłem już po minucie. Dopiero przy dobrym rozdaniu wzorców uzyskałem wynik 610.
Gra zaskakuje nie tylko ciekawym pomysłem, ale również wykonaniem. Charlie przyzwyczaił nas już do swoich nieszablonowych grafik. I tak - konsekwencje przedstawia za pomocą ściany "iksów" (nie mylić z legendarnym scenowiczem;)), a nagany to ruchome trójkąty. Jeszcze kilka produkcji i zacznę ten styl graficzny lubić;).
PLUSY:
- ciekawa zapowiedź
- oryginalna tematyka i wykonanie
MINUSY:
- krótka i mało rozbudowana
GRYWALNOŚĆ: 3/6
GRAFIKA: 3/6
KLIMAT: 3/6
MUZYKA: 3/6
MECHANIKA: 4/6