Recenzja gry
Schuld
- Kelven
(ravenone)
data wydania: 2012
maker: 2k3
gatunek: horror
DOWNLOAD
Tradycyjnie przeglądając rpgmaker.net w poszukiwaniu ciekawych projektów natrafiłem na dobrze zapowiadający się horror. Pierwsze minuty grania i pierwsza myśl - O! To jest podobne do Desert Nightmare. Jak się okazało po napisach końcowych - to gra tego samego autora, więc skojarzenie było słuszne. Czy Schuld jest równe jak historia z Dusty Creek? Sprawdźmy.
Podobno jak w Desert Nightmare, także tutaj będziemy rozwiązywać zagadki, uciekać przed oprawcami czy korzystać z przedmiotów w danym miejscu. Nawet wydostanie się z małej celi więziennej jest powiązanie całym szeregiem zdarzeń. Widać, że autor ma smykałkę do układania takich rzeczy. Drzwi częściej niż kluczem, będziemy otwierać szyframi - znowu świetnie połączono hasłą z obrazkowymi łamigłówkami. Kolejnym atutem są walki. Raz bezradnie będziemy uciekać od przeciwników, innym razem za pomocą klawiszy 1-3 strzelać do wyłaniających się celów albo bić się na pięści używając prostych sekwencji QTE. A najlepiej wypadła walka z bossem, który najpierw strzela do nas z pistoletu, później rzuca w nas granatami, a w końcowej fazie używa potrójnych pocisków. Czysta poezja!
Grafika również kojarzy się z drugim tytułem autora. Całość jest spójna i klimatyczna. Nie brakuje również sporej liczby animacji. Do tego dochodzą mroczne ambienty i przepis na udaną oprawę do horroru gotowy.
PLUSY:
- świetne walki
- drastyczne sceny
- spójna oprawa
MINUSY:
- nieco za krótka
FABUŁA: 4/6
GRAFIKA: 4/6
KLIMAT: 5/6
MUZYKA: 4/6
MECHANIKA: 5/6