Wywiad
Golden Forki 2016
(PInroz)
Za nami kolejna edycja Golden Forków. Zaptytaliśmy największych wygranych tegorocznego konkursu o wrażenia i plany na przyszłość.
ravenone (1 miejsce w
kategorii Pełne Wersje
95/2003/XP)
Wróciłeś do tworzenia gier i w dodatku wygrałeś pierwsze miejsce w Golden Forkach. Czy dzięki takie motywacji będziesz dalej tworzył gry?
Wróciłem to za dużo powiedziane. Gotik był grą zapoczątkowaną w 2014 roku, przerwaną
na blisko rok, a dokończoną na przełomie 2015-2016. I stąd jego start na Golden Forkach. Po tym przestałem tworzyć gry. A Gildia Bohaterów to raczej zabawa i sprawdzanie możliwości skryptu na platformówkę,
chociaż nie wykluczam wydania pełnej wersji.
Miejsce na GF-ach nie wpłynie na moje plany. Po tylu latach prac nie potrzeba mi już kolejnych motywacji, coś się wypaliło. Jeśli kiedyś wróci mi wena, na pewno dam wam o tym znać.
Jakie projekty w tym roku przykuły twoją największą uwagę?
Jak już pisałem na forum, moim numerem jeden był Project2, szkoda, że nie zajął chociaż drugiego miejsca. Patrząc na popularność pierwszej odsłony Kruka, spodziewałem się
zwycięstwa kontynuacji projektu Inre. A trzecią grą godną uwagi w tym roku był dla mnie Dark Dawn, fajny rpg akcji. Miałem frajdę z eksploracji i czyszczenia wyspy z potworów.
W pozostałych kategoriach nie było już tak fajnie. Pogromca Pustki to ogrom pracy, ale i masy nieporęcznych rozwiązań, liczę że druga część będzie lepsza. Dema były ciekawe, ale nic
mnie nie powaliło. Kategoria Zapowiedzi - tu nie będę chyba oryginalny, bo najbardziej czekam na Shaarimoth.
INRE (1 miejsce
w kategorii Pełne Wersje VX/VXA/MV)
Twój wielki powrót i od razu pierwsze miejsce w Golden Forkach. Powiedz mi czy spodziewałeś się tak dużej liczby punktów?
Pojawienie się Kruka 2 po tak długim czasie, może i było dla kilku osób pewnym rodzajem zaskoczenia, ale z tym "Wielkim powrotem" to bym raczej nie przesadzał. Cieszę się, że gra spodobała się na tyle, że znalazła się na podium w Golden Forkach. Nie byłem do końca pewien ile punktów Kruk zbierze i które miejsce zajmie, ale nie ukrywam, że na podium po cichu liczyłem, bo z gry jestem zadowolony, szczególnie od momentu wydania wersji 1.1, która naprawia najbardziej upierdliwe wady podstawki. Jednak nie wiedziałem, czy to wystarczy na pierwsze miejsce w konkursie. Wiedziałem za to, że gracze są świadomi wad drugiego Kruka i wiedziałem też, że pozostałe gry, które znalazły się na podium cieszą się bardzo dobrymi opiniami graczy. Dlatego do końca nie spodziewałem się takowego wyniku.
Z tego co pamiętam, wydałeś kiedyś demo Zakon Rubinowego Smoka... czy zamierzasz wydać pełną wersję tej gry i czy w tym roku zaskoczysz nas kolejnym aktem Kruka 2?
Tak, wydałem demo Zakonu Rubinowego Smoka, które na dzień dzisiejszy uważam za bardzo słabe. Nie wiem co z tego będzie, w planach miałem całkowitą przebudowę gry, o której kiedyś wspominałem. Może za jakiś czas do tego wrócę. Co do drugiego aktu Kruka, to tak jak w przypadku aktu pierwszego - pojawi się, ale nie wiem kiedy. Nie chcę zapowiadać terminu wypuszczenia gry, bo pewnie go nie dotrzymam. W każdym razie, żeby znowu nie było takiego "zaskakiwania" - tak jak w przypadku pierwszego aktu, zapowiadam - gra się ukaże. Tym razem uwierzcie. :-P
Fear (1 miejsce w
kategorii Dema)
Twoja gra otrzymała największą ilość punktów w całym konkursie.... aż 37. Powiedz mi, jak się czujesz z uzyskaniem tak zaskakującego wyniku w tegorocznych Golden Forkach?
Cóż, można to argumentować tym, że dem nie było tak wiele, a rywalizacje w kategoriach pełnych wersji były bardziej zażarte. Z jednej strony zwycięstwo to zwycięstwo, niezależnie od punktacji, ale gdybym napisał, że nie zwróciłem uwagi na ilość głosów, ani dystans pomiędzy "Ostatnią Łzą", a drugą "Amello Morello i Mr. Slime" skłamałbym.
Fakt, moje oczekiwania były spore. Głównie przez pracę i czas włożony w projekt, ale tak pozytywny odzew był dla mnie zaskoczeniem. Szczególnie, że przez pośpiech, nieuwagę i przede wszystkim brak testerów, musiałem wysyłać kilka razy poprawioną wersję dema. Myślałem, że zraziłem tym sporą część grających, ale jak widać projekt został doceniony, a ja jeszcze bardziej zmotywowany do pracy.
Czy w nowym roku postanowisz wydać pełną wersję Ostatniej Łzy lub zaskoczyć nas czymś nowym?
Do tej pory wydałem 4 dema i żadnej pełnej wersji gry. Skończenie "Ostatniej Łzy" zdecydowanie będzie tutaj priorytetem, ale jeśli będę musiał przeciągnąć premierę na rok 2018, trudno. Nie wyobrażam sobie powtórnego wyłapywania poszczególnych błędów i podsyłania nowej wersji gry co kilka dni. Postaram się, aby gra była w pełni przetestowana przed ostateczną premierą.
Możliwe, że zaskoczę małym projektem przypominającym "Solstice". Kilka trudnych pojedynków, które wycisną ostatnie soki z podstawowego systemu walki w 2k3. Długo grzebałem w programie i napisałem sporo ciekawych skryptów, dla których chciałem znaleźć zastosowanie, jak również udostępnić je dla naszej sceny makerowej. Wszystko w solidnej warstwie audiowizualnej.
PS: Dzięki za pytania i czekam na recenzję swojej gry na Gońcu. Trzymaj się! =)
(recenzja będzie, jak wydasz pełniaka:P - ravenone)
Prometherion (1 miejsce w kategorii
Zapowiedzi)
Jeżeli przyjrzymy się twoim nagrodom na forum Tsukuru, to jedyne zwycięstwa jakie posiadasz to miejsce 1 i 2 z konkursu Ligi Mapperów. Czyli to twoje pierwsze wygrane Golden Forki... jak się z tym czujesz?
Pierwsza wygrana w Golden Forkach... ponieważ nigdy wcześniej nie startowałem w żadnej z kategorii. :lol: Jak widać szczęście sprzyja debiutantowi, czy to w LM, czy w GF. Gdyby Jazz pomyślał o wskrzeszeniu jakiegoś innego konkursu, w którym wcześniej nie brałem udziału, to zgadnijcie kto by wygrał? :lol: Żarty żartami, ale wygrana w jakimkolwiek konkursie, turnieju, zawodach nobilituje, wprawia w dobre samopoczucie. Jednakże wygrana w zapowiedziach daje jasny sygnał, że duża część społeczności RMa czeka na moje Shaarimoth i chce, abym ruszył swoimi dziesięcioma palcami i głową, by gierca z miesiąca na miesiąc dążyła do szczęśliwego rozwiązania. Za rok ponownie wystartuję w GF, tylko czy będą to dema czy pełniaki? Oby to drugie. :-)
Powiedz mi, ile projektów lub pomysłów było przed Shaarimothem?
Pomysłów na produkcje było multum. Ogromnie żałuję tego, iż nigdzie w swoich płytowych archiwach nie mogę znaleźć mojej 1 gry sprzed 10 lat, pt. "Xantotol". Idee oscylowały także poza gatunkiem rpg: gra a'la hirołs, przygodówka, survival horror; było tego mnóstwo. Może kiedyś zbiorę wszystkie materiały, prototypy menusów, map i wszelakie "rarytasy" i wydam to dla ciekawskich. :-) to w kwestii pomysłów. Przez te lata (2 stycznia mija 6 lat od rejestracji!) zamieściłem, co większość użytkowników dobrze pamięta, dwie zapowiedzi: Anti oraz Temple of Lies. Nic z tego nie wyszło. Zabawna sprawa, ponieważ nie startowałem z tymi projektmi w GF, sam nie wiem dlaczego. :lol: Pewnie trzeba było samemu się zgłosić, czego nie uczyniłem, wtedy nie wiedziałem jeszcze nic o GF czy innych rmowych sprawach. Shaarimoth to moja 3 produkcja, która wkroczyła na forum. Tym razem nie skończy jak jej poprzedniczki. :-)
Kryzz333 (1 miejsce w kategorii
Zapowiedzi)
Udało ci się w ostatniej chwili załapać się do Golden Forków z twoją nową grą. Czy spodziewałeś się, że Źródło zajmie pierwsze miejsce?
Szczerze miałem taką nadzieję, choć dosyć wątpliwą. Ostro pracowałem przez dwa tygodnie przed GFami, aby doprowadzić grę do stanu pokazywalnego :-). W tym czasie wymieniłem też sporo grafik, bo zmieniłem dość mocno jeden z większych wątków fabularnych. Prawie zwątpiłem kilka dni przed ostatecznym terminem, ale ostro przycisnąłem prace i to była dobra decyzja :-)
Opowiedz mi o swoich planach na ten rok. Z tego co wiem, zamierzasz wydać Opowieści z Edorii Edycję Cesarską oraz Źródło.
Czy oprócz tego, gdzieś głęboko w twoim komputerze kryje się projekcik, który planujesz niedługo ukazać światu?
Zgadza się, zamierzam wydać dwa pełniaki i myślę że nawet optymistycznie patrząc to będzie duże przedsięwzięcie. Przyznam, że kryję na dysku wczesną fazę pewnego innego projektu, ale prawdopodobnie nie będzie on kontynuowany i na razie nie mam planów poza Źródłem i Edycją Cesarską OzE. Jest możliwe, że nawet odejdę na RMową emeryturę po wydaniu tych dwóch gier. Pożyjemy-zobaczymy.