Dear Red
- Sang Gameboy
(ravenone)
data wydania: czerwiec 2014
maker: VX Ace
gatunek: visual novel
język: angielski
DOWNLOAD
Po historii o ptaszkach czas na kolejną visual novel. Dear Red to krótki projekt stworzony na 2014 Indie Game Development Contest.
6-letnia dziewczynka o imieniu Red jest świadkiem zabójstwa
swojej matki. Po wielu latach, gdy jest już dorosła, planuje
odnaleźć mordercę i go zabić. Niestety za wiele więcej się nie
dowiemy. Ani jaki motyw miał morderca, ani jakim sposobem dziewczyna znalazła jego dom na skraju głuszy. Gra jest krótka
do granic możliwości. Otóż pierwsza scenka w grze jest również końcową... Za pierwszym razem przeżyłem szok, gdy ukończyłem grę po trzech
minutach. Na szczęście zabawa się nieco rozkręca z racji nietypowego rozgałęzienia projektu. Każdy z wyborów pociąga za sobą różne zakończenia, a tych jest
ponoć aż szesnaście. Sam odkryłem około dziesięciu, ale większość sprowadza się do tego samego motywu. Im dalej zabrniemy zanim pojawi się końcowy
ekran gry, tym więcej dowiemy się o historii mordercy. Przynajmniej w teorii, bo w praktyce najbardziej istotne kwestie nie zostaną
wytłumaczone. Przez co gra traci sens, bo co byśmy nie zrobili i tak nie poznamy odpowiedzi na kluczowe pytania.
A wystarczyło by dodać jeszcze ze dwie-trzy scenki z kolejnymi wyborami, a gra nabrałaby kolorytu i mogłaby być kompletną
układanką.
Grę ratuje nieco oprawa. Melodie to wykonane z wyczuciem utwory midi zmieniające się wraz z sytuacją opowieści. Kilka map, które dane nam będzie zobaczyć trzymają
wysoki poziom. Wnętrza pomieszczeń są bogate w szczegóły i klimatycznie oświetlone.
Dear Red to przede wszystkim niewykorzystany potencjał. Pomysł z wieloma zakończeniami i tajemniczą historią był dobry. Ale przy braku rozbudowania gry i wątku fabularnego sprawia,
że można czuć tylko niedosyt.
PLUSY:
- pomysł z rozgałęzieniem zakończeń
- niezły klimat i oprawa
MINUSY:
- bardzo krótka
- fabuła i zakończenia niewiele wyjaśniają
FABUŁA: 2/6
GRAFIKA: 4/6
KLIMAT: 4/6
MUZYKA: 4/6
MECHANIKA: 3/6
ŁĄCZNA OCENA: 3-