Recenzja gry
It Moves
- SnowOwl
(ravenone)
data wydania: sierpień 2014
maker: VX Ace
gatunek: horror
język: angielski
DOWNLOAD
Lubię gry wychodzące spod ręki SnowOwla. Każda z jego produkcji wychodzi poza standardy rpg makera i dostarcza niecodziennych wrażeń.
Dziś sprawdzimy co czai się w koszmarach sennych małego dziecka.
Jak to u SnowOwla często bywa, przez całą grę towarzyszy nam narracja głównego bohatera, która jest w zasadzie jedyną formą tekstową, z jaką będziemy mieli do czynienia. Dialogi są bardzo sporadyczne, ale przy takiej konstrukcji projektu sprawdza się to bardzo dobrze. Bo lwią część klimatu i treści gry oddaje oprawa audiowizualna.
Z każdym kolejnym ukończonym projektem gry SnowOwla wyglądają coraz lepiej. Customowe grafiki bywają momentami niewyraźne, ale całość jest dość charakterystyczna, co stało się już wizytówką tego twórcy. A im bliżej końca tym wizualnie gra zaskakuje coraz bardziej. Znajdą się lokacje ukazane w perspektywie czy izometrii. Do tego dochodzą dość osobliwe animacje wszelakich zjaw i stworów. Świetnie wypada również gra świateł i cieni - złowrogie ciemności czy przemykające nam za plecami postacie.
Muzyka jest mroczna, momentami nawet przeszkadzająca, ale o to w sumie autorowi chyba chodziło. Miejscami takie "zgrzyty" wpływają na rosnący niepokój.
It Moves nie daje nam niestety za wiele gameplaya. Gra co prawda zajmie nam ponad godzinę, ale w jej trakcie będziemy głównie chodzić po prostej narzuconej przez konstrukcję projektu. Ingerencja gracza będzie wiązała się tylko z rozwiązaniem dwóch zagadek i naciśnięciem kilku dźwigni. Trochę mało, bo więcej gry oznacza większą więź gracza z produkcją.
Gra w założeniu ma straszyć, ale ja jakoś na chłodno przyjmowałem kolejne wydarzenia. Może jestem niewrażliwy na lęki małego chłopca?;)
PLUSY:
- customowe grafiki
- oryginalne sny
- klimat
MINUSY:
- mało interakcji gracza
- nie straszy
FABUŁA: 4/6
GRAFIKA: 5/6
KLIMAT: 5/6
MUZYKA: 4/6
MECHANIKA: 4/6