Recenzja gry

 
 
 
Polish Road - xpero
(ravenone)

data wydania: grudzień 2015
maker: XP
gatunek: wyścigowa




DOWNLOAD

RM w Polsce to hobby niewątpliwie niszowe. A gra wyścigowa w RM? To już niszowość niszowości.  Ilość ścigałek na naszej scenie możemy policzyć na palcach jednej ręki. Sprawdźmy zatem, jak poradził sobie z tym gatunkiem Xpero.

Pierwsze, co rzuca się w oczy to oprawa graficzna, która przypomina nam stare, klasyczne wyścigi. Przesuwane panoramy i obiekty sprawiają, że pędzimy po szosie, jakbyśmy grali w grę 3D. Jednak już po paru chwilach dostajemy oczopląsu. Efektowne graficzki zlepiają się w drogowy chaos i ciężko jest skupić się na samym graniu.
Do wyboru mamy dwa auta i ścigamy się po szosie z jednym przeciwnikiem. Musimy uważać na policję, trąbić klaksonem na dziewczyny pod latarnią, zbierać strzałki czy alkohol, które dają boostera, a omijać dziury na drodze. W teorii wszystko brzmi świetnie i swojsko. Jednak sam gameplay wypada już blado.
Jedziemy zawsze po lewej stronie drogi i ścigamy się zamiast w górę, to w dół ekranu. W rezultacie niemal nie widzimy tego, co jest przed nami i w ostatniej chwili musimy lawirować między przeszkodami. Mało tego - nasz rywal jedzie zawsze tym samym tempem i w tym samym miejscu. Tylko często dociskanie boostera może sprawić, że go na chwilę zostawimy w tyle. Gra ma spory potencjał, ale na obecną chwilę jej grywalność jest bardzo kiepska.

Polish Road zaskakuje pomysłem i oprawą oraz... ściganiem się w dół ekranu, przez co gra traci najwięcej. Frajdy z jazdy pewnie nie doświadczycie, ale sprawdźcie chociaż, jak bardzo odmienne od rpgów gry można w RM zrobić.


PLUSY:
- wyścigi w RM
- ciekawa pomysł na oprawę wizualną


MINUSY:
- średnio grywalne
- przesuwanie grafik po pewnym czasie powoduje oczopląs



GRYWALNOŚĆ: 2/6
GRAFIKA: 4/6
KLIMAT: 3/6
MUZYKA: 4/6
MECHANIKA: 3/6

ŁĄCZNA OCENA: 3-