Recenzja gry
Wyspa Przetrwania
- Szymkim213
(ravenone)
data wydania: kwiecień 2015
maker: VX Ace
gatunek: survival
DOWNLOAD
Po wielkim hicie MineVine czas na kolejny gigantyczny projekt od Szymkima. Zróbcie siekierkę z kamienia, trawy i patyka
i ruszcie na przygodę swojego życia!
A teraz bardziej konkretnie - bez żadnego wstępu dowiadujemy się, że musimy wysiąść z płonącego samolotu. Mamy na to 30 sekund, a całą drogę przebędziemy w 5, więc żadne to wyzwanie. Po chwili przenosi nas na bezludną wyspę, ... wróć, wysepkę. Lokacja jest malutka i widać ją w całej okazałości na ekranie. Naszym zadaniem jest przetrwać zbierając surowce i robiąc z nich narzędzia, a w ostatnim etapie tratwę, dzięki której uda nam się wydostać z wyspy.
Głównym aspektem gry jest zbieractwo i crafting. Z trawy, patyka i kamienia możemy zrobić prowizoryczną siekierę czy młotek, a później za ich pomocą wybudować szałas, żeby przetrwać pierwszą noc.
Brzmi fajnie, ale takie fajne już nie jest. To zwykłe chodzenie po tej niewielkiej lokacji i wciskanie enter, gdzie tylko się da. Do odkrycia wszystkich możliwości w grze i zakończenia wystarczy niespełna kwadrans. Szkoda, bo z pozoru banalnego pomysłu na grę, można było zrobić coś naprawdę fajnego i trzymającego w napięciu: dzikie zwierzęta, tajemnicze ruiny, budowanie bazy itp. Ale pomarzyć można... Wrażenia z gry psują również skandaliczne błędy w pisowni - zastanawiam się czy autor jest większym specem od języka polskiego czy od robienia gier. Wybór nie jest tu oczywisty.
Oprawa gry to zwykłe RTP. Flagowy numer Szymkima to dwie mapy na całą grę. Nie inaczej jest i tym razem. Mapa prezentująca samolot, jak autor usilnie próbuje nam wmówić, ewidentnie samolotem nie jest. Za to wyspa wygląda poprawnie i z tego należy się cieszyć.
PLUSY:
- lepsza od MineVine
- namiastka survivalu i craftingu
MINUSY:
- brak wprowadzenia
- króciutka
- błędy ortograficzne
FABUŁA: 2/6
GRAFIKA: 2/6
KLIMAT: 2/6
MUZYKA: 3/6
MECHANIKA: 3/6