Zapowiedź gry

 
 
 
Amulet - INRE

Silnik: RPG Maker VX Ace
Gatunek: Przygodowa
Przewidywany czas gry: 3 godziny
Przewidywana data premiery: 2018
Status ukończenia projektu: 50%


Fabuła:

Terrantiqua – prastara kraina pełna tajemnic: pozostałości potęgi i chwały dawnych bogów i herosów. Jest to świat opustoszały, nietknięty nową cywilizacją. Świat opanowany przez mityczne bestie... Sercem krainy jest Odwieczna Świątynia - budowla wzniesiona ku czci potężnego bytu. Jest to miejsce, w którym gromadzi się magiczna moc... Pierwiastek boskości w świecie ludzkim – „Czas”.

A zatem, przebyłeś niezwykle długą drogę, by dotrzeć tutaj. Minęło wiele lat. Poświęciłeś niemal całe swoje życie. Wszystko zawiodło, co? Nauka, czarna magia, a nawet otwarcie bram Piekieł... Nie wierzyłeś we mnie, gardziłeś mną. A dziś przychodzisz z prośbą o pomoc... Milczysz? Twoje śluby milczenia i tak tutaj nic nie znaczą! Jednak każdy śmiertelnik zasługuje na szansę. Jestem wszechmogący i miłosierny! Twa dusza już dawno przeklęta została na wieki, ale ja wiem, że ty chcesz odkupienia NIE za swoją duszę... Jedyną szansą na przywrócenie życia dziewczyny, jest skumulowanie mocy Czasu. Musisz zgładzić osiem mitycznych stworzeń, które bezczeszczą nasz świat! W ten sposób odpokutujesz, a dziewczyna odzyska życie…

O grze:

Nie będzie to gra wielka i epicka. Nie jest to też RPG. Chciałem po prostu stworzyć dość przyziemną/osobistą, baśniową opowieść, opowiadaną w tajemniczy i mało bezpośredni sposób. Gra kładzie nacisk na rozgrywkę, której bazą będzie system walki w czasie rzeczywistym, pokonywanie bossów oraz rozwiązywanie zagadek. Wszystko to ze sobą jest niekiedy przeplatane lub nawet scalane. Dla przykładu, boss nie musi być typową walką zręcznościową, a może być rodzajem zagadki, lub może być to połączenie jednego i drugiego. Najważniejsza będzie zręczność gracza i jego sposób kombinowania, a rozwój postaci jest traktowany bardziej jak urozmaicenie, ułatwienie rozgrywki graczowi. Nie oznacza to, że jest on zupełnie nieistotny – przeciwnie. Ma on związek zarówno z gameplayem jak i fabułą. Postać może kupować i zdobywać przedmioty i ekwipunek, które ją nieco wzmocnią (to oczywiste). Oprócz tego, w opisach niektórych przedmiotów doszukać się będzie można rozproszonej historii dziwnego świata „Terrantiqua”. Innym sposobem rozwoju jest nietypowy sposób levelowania naszego bohatera – „Czas”, który jest jakby walutą oraz doświadczeniem postaci.

Starałem się aby fabuła, świat i rozgrywka były ze sobą jak najbardziej spójne. Inspiracje będą widoczne, czerpałem z gier, takich jak: Legend of Zelda, Demon’s Souls, Shadow of the Colossus, Prince of Persia. Ale zobaczycie tu też mnóstwo motywów z mitologii greckiej, w mniej lub bardziej dokładny sposób odwzorowane i przeniesione do realiów gry.