Zapowiedź gry

 
 
 
Wrota Arkany 3 - ravenone

data wydania: przełom 2011-2012
maker: XP
gatunek: RPG

Fabuła:

To już ostatnia część przygód Elroara. Główny bohater trafia wreszcie do mitycznej krainy. Tutaj, niestety, nie wszystko okazuje się takie, jak sobie zakładał. Zamiast spokojnego zwiedzania i nauki o magii tutejszego świata, Elroar zostanie wplątany w kolejną polityczną rozgrywkę. Już pierwsze zetknięcie z mieszkańcami nowopoznanej cywilizacji przysporzy mu nie lada problemów. Na szczęście zyska również nieoczekiwanego towarzysza niedoli… Główny wątek będzie szedł dość liniowo, kolejne lokacje będą dla gracza dostępne dopiero, gdy wykonamy konkretne zadanie. Rozległość fabuły, duże lokacje i zadania poboczne sprawią jednak, że owa liniowość nie będzie odczuwalna. W dalszym etapie gry przyjdzie nam wracać do danych lokacji i przemierzać te same ścieżki kilka razy w dowolnie wybranym przez nas momencie.

Mechanika:

Jako, że Elroar trafi do krainy, która jest odcięta od reszty świata spotka się tu z zupełnie nowymi rzeczami. Poznamy kilkanaście nowych roślin, napotkamy kilkadziesiąt nieznanych dotąd potworów oraz kilka ras dominujących w Arkanie.
Największa zmiana dotyczy rozwoju postaci. W porównaniu z poprzednimi odsłonami serii, tutaj nie będziemy mogli przyłączyć się do danej frakcji i zdobywać konkretne umiejętności charakterystyczne dla każdego z obozów. Jedyny wybór dotyczący klasy podejmiemy na początku gry - jest to nawiązanie do ścieżki wyboru z WA2. Jednak to, jak w trakcie gry będzie wyglądać nasza postać, zależy tylko od nas i nie jest ograniczone wyborami fabularnymi w trakcie gry. Ale do rzeczy:
Za każdy zdobyty poziom będziemy otrzymywać punkt nauki i punkt treningu, które przeznaczymy do rozwoju naszej postaci w Miejscach Mocy, specjalnych posągach rozsianych po całej Arkanie. Punkty nauki posłużą nam do rozwoju umiejętności dodatkowych Elroara, takich jak: grabież, otwieranie zamków, zdobywanie trofeów czy zielarstwo. Im wyższy poziom danej umiejętności, tym większe w związku z tym korzyści. Przykładowo: postać z umiejętnością zdobywanie trofeów 1 zdobędzie tylko mięso z danej ofiary, gdy ma jednak umiejętność na 4 poziomie zbierze również kły, pazury czy skórę. Punkty treningu natomiast przeznaczymy do nauki umiejętności bitewnych. Będziemy mogli wyspecjalizować się w jednej z trzech technik: siłowych, łowieckich i magicznych, bądź rozwijać wszystkie trzy na raz. Nowością są tutaj skille pasywne, które na stałe podnoszą nasze atrybuty.


Alchemia, znana już z drugiej części gry, pozostanie niemal taka sama. Z racji zupełnie nowej flory, wszelkie przepisy na mikstury i eliksiry będą dla nas nowością. Ponadto proste mieszanki, tj.: miksturę życia czy many będziemy mogli tworzyć na kilka różnych sposobów.

Graficznie mapy będą opierać się o tilesety Ben-Bena. Nie zabraknie jednak Inq i kilku typowych dla Wrót Arkany "mieszanek". Ścieżka dźwiękowa to misternie dobieranie utwory z komercyjnych gier. Z nowości - zespół Apocaliptyca będzie nam przygrywać podczas niektórych walk. WA3 bazuje niemal na tych samych skryptach, co część druga. Zmieni się jedynie CMS.

Aktualny stan prac:

Obecnie pracuję nad drugim rozdziałem ( z czterech planowanych).
Ilość map: ponad 150
Czas gry: ponad 5 godzin
Grywalne postacie: 11
Ponadto: prawie 60 broni, 46 akcesoriów obronnych, prawie 20 skrzynek do otwarcia wytrychem (zwykłych nie liczę, jest ich z 3-4 razy więcej)