Zapowiedź gry

 
 
 
Wrota Arkany 2 - ravenone

data wydania: sierpień 2010
maker: XP
gatunek: RPG

Fabuła:

Po pokonaniu Ivaraza Elroar wraca na swój rodzinny kontynent. Jednak w czasie podróży powrotnej załogę zaskakuje potężny sztorm, a statek naszego bohatera i jego bliskich zostaje roztrzaskany. Zamiast do domu, Elroar trafia w zupełnie inne miejsce... Tymczasem na Exodarze, trzecim kontynencie, na którym mieściło się największe w historii więzienie, wybucha bunt. Więźniowie pod dowództwem ciemnego elfa - Goldenara - w szybkim czasie opanowują Exodar. Ich kolejnym celem jest atak na stolicę Hellah - Venedorn. Elroar przez splot nieszczęśliwych wydarzeń, znowu zostanie wciągnięty w polityczną rozgrywkę. Od jego decyzji będzie zależało, kto zyska, a kto straci, a kolejne wybory będą pociągały za sobą konsekwencje.

Mechanika:

Na Akmaronie roiło się od orków, jak widać po opisie - na Hellah zielonoskórych "przyjaciół" brak. Z pierwszej części gry z bestiariusza wylecą również Wygnice. Pojawią się za to nowe, groźne bestie: jaskiniowe czy te zamieszkujące tereny pokryte śniegiem. Ogółem blisko setka różnych przeciwników będzie uprzykrzać nam rozgrywkę. Nowością w porówniu z pierwszą częścią są specjalne umiejętności. Zielarstwo, otwieranie zamków, zdobywanie trofeów i alchemię powinniśmy opanować już w pierwszym rozdziale gry. Gra bez tej wiedzy będzie możliwa, ale znacznie utrudniona. Dzięki zielarstwu będziemy mogli zbierać 14 różnych roślin, alchemia da nam dostęp do przygotowania 9 rodzajów mikstur i eliksirów. Tradycyjnie będzie dużo skrzynek z losowymi skarbami do zdobycia, niektóre będą wymagały znajomości otwierania zamków i użycia wytrychu. W jaskiniach czy tunelach pojawią się magiczne źródła, które będą jednorazowo uzdrawiać całą drużynę. Przy ognisku będzie można usmażyć mięso czy też przygotować mikstury. Zabraknie za to stojaków z książkami, na których mogliśmy poczytać porady odnośnie gry.
Urozmaiceniem we Wrotach Arkany 2 jest Arena Walk. W każdym z rozdziałów będziemy mogli zdobywać doświadczenie i savary po walkach z coraz to groźniejszymi bestiami. Nie zabraknie również okazjonalnego turnieju rycerskiego, na który nasz bohater przypadkiem trafi;). System walki pozostaje niezmieniony, opieramy się na umiejętnościach siły, sprytu, łowiectwa czy różnego rodzaju czarów. Do wyboru będą tradycyjnie 3 frakcje, a w późniejszym etapie gry łącznie aż 12 klas, w których możemy się specjalizować. To kim się staniemy znacznie wpłynie na charakter walki. Myśliwy jednym celnym strzałem powali niedźwiedzia czy ujadacza, Rycerz Światła bez problemu stawi czoło nieumarłym, a Łowca Legend będzie specjalistą od walki z mitycznymi stworzeniami (smoki, minotaury, fenisky).
Fabuła będzie nieco bardziej liniowa, tzn. nie wyjdziemy z danego obszaru, dopóki nie wykonamy konkretnego zadania. Zaoszczędzi to graczom ciągłych wędrówek z jednej lokacji do drugiej. Jednak świat gry będzie na tyle obszerny, że gracz nie będzie tej liniowości za bardzo odczuwał. A mnogość zadań do wykonania, pobocznych i tych powiązanych z głównym wątkiem (łącznie około 80), sprawi, że od nas będzie zależało, co w danym momencie robimy.
Ścieżka dźwiękowa gry jest zbliżona klimatem do tej z pierwszej części. Istotną różnicą jest tutaj jedynie waga plików audio - ok.50MB, czyli prawie dwa razy mniej niż w WA1. Przejście całej rozgrywki zajmie nam kilkanaście godzin, w czasie których powinniśmy osiągnąć przynajmniej 20 poziom rozwoju postaci.